woensdag 19 januari 2011

Tony parkiet

Hee bloggers vandaag wil ik het even over Tony hebben.
Tony is onze(Mijn vriend en mijn) grasparkiet. Morgen gaan we op zoek naar een vriendinnetje voor onze Tony en proberen dan kleine Tony's te maken. Alleen is Tony al 5 en de nieuwe word nog geen jaar oud.




















Wel hebben we al een heel schattig kooitje vandaag binnen gekregen zodat zij rustig kan wennen.





















Voor eventjes is de kleine kooi voor onze kleine Chiquita maar in de toekomst mag ze in de grote kooi van Tony.

Hebben jullie nog goede ideeën en adviezen of leuke reacties? Alles is altijd welkom.


Tot snel.


8 opmerkingen:

  1. ik heb totaal geen ervaring met vogels.
    Althans niet met parkieten.
    Maar ik wens je veel succes toe met het vinden van een vriendinnetje voor Tony.
    Ik ben benieuwd!

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb ook geen ervaring met vogels in een kooitje.. dus hou die vogels maar lekker in Amsterdam ik kijk liever naar vogeltjes die buiten vliegen.. maar ik zie het geboortekaartje wel verschijnen....;) ik ben gek op beschuit met muisjes.
    groetjes je moeder
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet niets va vogels, ik ben benieuwd of het gaat lukken met de kleintjes! Ik neem aan dat je weet wat jouw naam betekent in het Frans?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een baby shower!! binnenkort..hahahahah!! leuk !!....liefs van mij....worden het blauwe of roze muisjes???....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het betekent "schattig" dat "klein" mag je er aflaten. 'O c'est mignon!' betekent ' o wat schattig!' Heel apart je naam!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom via je moeders blog even bij je kijken .Gezellig hoor Parkietjes ,wij hebben een paar keer de Parkieten van buren een weekje in huis gehad ,wat een gezellig gekwetter was dat .Tips kan ik je niet geven .Ben benieuwd hoe het gaat met jullie nieuwe vogel en of er kleintjes komen .Ik ga me even aanmelden als volger .Fijn weekend en groetjes ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè,
    Ik kom per toeval op jou blog, en wij hadden eerst ook 1 parkiet en niet zolang geleden hebben wij er 1 bijgenomen, maar nou heeft die parkiet die wij al hadden zelf zijn tenen eraf gebeten. En in de dieren winkel zeiden ze dat ie dat waarschijnlijk heeft gedaan uit jaloezie. Dus zitten ze in aparte kooitjes, een met pootjes en een met stompies.
    Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar als je 1 parkietje hebt zoekt hij of zij de mens als partner.
    Succes!!! Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Mignon,
    Mijn schoonouders hadden altijd grasparkietjes en ik zelf ook. Zij hadden trouwens ook een mannetje en een vrouwtje in één kooitje en dat ging hartstikke goed, voor het raam vinden ze het prachtig! Ze hadden een 'nestje' gekocht en in het kooitje gehangen en af en toe kregen ze krachtvoer van beschuit met eierdooier. En elk jaar kregen ze eitjes en jonge parkietjes dus hihihi! Zo schattig! Dus ik zou het gewoon proberen en laat je niet ontmoedigen ;)
    Liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen